tisdag 27 mars 2012

V. 13 Maria Mija Comstad

Tisdagar som kan vara en mitt-i-mellan-dag och lite osynlig, blir så mycket trevligare med VS.

Det är dags för ny skiss och denna veckan är det Maria "mija" som bidrar med en härlig och inspirerade sådan. Hennes egna tolkning är superhärlig och minst lika inspirerande den också!



Maria ”Mija” Comstad

madebymija.blogspot.com


Vem är du?
Jag är en 52-årig 3-barn mor gift med min Hans sedan 1992. Våra tre döttrar är födda 1992 - Matilda, 1993 - Olivia och 1995 – Alice. Vi bor i en gammal villa i centrala Halmstad med våra två pudelflickor och katten Dibbe. Jag jobbar som säljare på ett IT/ konsultföretag och jag har scrappat sedan hösten 2006.

Vad betyder scrappandet för dig?
Att få skapa med mina händer är LYCKA!

Är du kreativ på något annat sätt?
Heminredning, blommor och allt vackert man kan göra med fantasi och färg och form...

Har du någon favoritprodukt/sak/teknik som du ofta använder?
Gesso, och alla typer av färger, kritor, akryl, färgpennor....

Var hämtar du din inspiration?
www.pinterest.com,  tworzysko.blogspot.com, www.felicitasklink.de m.fl

När scrappar du som bäst?
På mina lediga fredagar då jag är ensam hemma och får spela hur hög musik jag vill från min favoritlista på Spotify.... 


Såhär tolkade några i teamet hennes skiss:
Ann-Louise:

Jennie:

Lotta:

Charlotte:

Längst ner i detta inlägg kan du länka till ditt bidrag. Tänk på att det blir allra bästa om du länkar till en bild som är minst 700pixlar på bredden och kom ihåg att länka till det inlägget din bild ligger, och inte startsidan på bloggen.
Har du ingen blogg kan du maila in ditt bidrag till veckansnyaskiss@gmail.com


Tänk på att det går lika bra att länka till ditt Flickr -konto eller om du har tumblrHar du en Iphone och använder dig av Instagram? Logga in på ditt konto på deras www-sida, och länka dit. Du kan även skapa ett album på Facbook som går bra att länka till. Se till att ditt album har inställningen "public"

Vi vill se ditt bidrag senast 3/4 kl. 23:59


Vinnaren vinner denna fina RAK

Så pyssal på nu! En perfekt ursäkt för att slippa tvätta fönsterna. Glöm inte att ta en D-vitaminpaus då och då i den härliga vårsolen.











2 kommentarer:

Mija ♥ sa...

WoooooHooooo vilka ljuvliga tolkningar - lOVE them all <3<3<3

Christel sa...

Vilken fin skiss och underbart härliga tolkningar! Jag är ledsen över att inte kunna vara med denna veckan, men scrapa på och lycka till alla ni andra!