tisdag 21 augusti 2012

En annorlunda vecka

kan vi bjuda på idag! Vi har ATC-Tema och det står för Artist Trading Cards. Kort i spelkortsstorlek med små hälsningar eller tankeväckande ord på. Perfekt för spillbitar eller annat som ligger och skräpar;-) Nu vill vi förstås att ni skall hänga på detta och vara lika energiska som förra veckan..JÖSSES, vad många bidrag:-) :-) Tack och bock...

Veckans tema har en liten knorr också! OM du vill få några trevliga ATC kort i brevlådan så posta ditt bidrag till mig, tillsammans med utlägg för porto (12 kr) eller 2 frimärken så får tillbaka kort från någon annan. Det kan bli flera - beroende på hur många som är med..
För övrigt länkar du, eller mailar som vanligt, då med ena sidan på kortet. 
Du postar din ATC till:
Marja Seidemo
Bollvägen 32
439 54  ÅSA

Här kommer Veckans kreatör, som så fint tog initiativ till det här. Ni har träffat henne förr men vi ser gärna att ni som tidigare bidragit med skisser skickar in igen!!


Namn/Nick: Tanja
Blogg/Hemsida:http://
personligpragel.blogspot.com

Vem är du? En knepig och smårolig, nyss fyllda, 40-åring. Har ett gott hjärta. Konstnärssjäl. Vill ha ordning omkring mig, men lever oftast i ett kreativt kaos.

Vad betyder scrappandet för dig? Mycket! Det är vanebildande och jag får abstinens om jag inte får utöva denna hobby :)

Är du kreativ på något annat sätt? Ser möjligheter till att pyssla och pimpa allt i min närhet :). Är rätt bra på att baka och laga mat, safta och sylta. Kan sticka. Men vill inte... Önksar däremot att jag var bättre på att virka. Syr till husbehov, alltså gardiner o dyl.

Har du någon favoritprodukt/sak/teknik som du ofta använder? Det skiftar hela tiden. Är ingen teknikfanstast men gillar att testa på nyheter. Gillar att använda "skräp" i ordets rätta bemärkelse. Jag önskar att jag var lite ruffare i min stil. Arbetar på det. Älskar bollfransar. Gärna i 70-tals färger!

Var hämtar du din inspiration? Nämn gärna någon speciell blogg eller person och bifoga länk. En som har en underbar stil är norska Vibeke, http://
vibekescrapperogskryter.
blogspot.se/ Så vill jag scrappa! Sen älskar jag Veckans skiss egen Marja Seidemo,http://missdeerest.blogspot.se/

När scrappar du som bäst? När jag verkligen inte ha tid, då sprutar idéerna. Dumt vá?

Tanjas fina skiss

Tanjas tolkning

Anna ena sidan

Anna andra sidan

Jennie ena sidan

Jennie andra sidan

Lotta



Marja ena sidan

Marja andra sidan

Så nu är det bara för dig att bjuda oss på din tolkning! Länka eller maila enligt nedan:
Bra att tänka på när du länkar:
Länka till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album
Om din bild är minst 700 pixlar på bredden kan vi visa upp ditt alster i bloggen extra stort.
Det går även bra att maila din tolkning till veckansnyaskiss@gmail.com  glöm inte att förminska din bild till 500 pix på bredden. Döp ditt mail och din bildtill "bidrag -dittnamn- vecka21"


Den här superfina RAKen kan faktiskt ramla ner i din brevlåda....den här gången kan ALLA få något i brevlådan om man bara postar sitt bidrag till mig, adress ovan i inlägget!!!!


Lycka till alla:-) Visst är ni med på detta och gör något annorlunda?? Inte är ni sådana som inte vågar hoppa på nya grejer......

????





3 kommentarer:

Ulrika sa...

Kul!! Hade aldrig tänkt göra nåt ATC, men vem vet...

Tanja sa...

Det är faktiskt jätteskoj att göra dessa minikonstverk! Och roligt att byta med varandra. Testa vet ja!

cissi sa...

Har aldrig gjort några förut men det var ju jätteskoj! De ligger och torkar just nu men sen kommer de upp i bloggen för att därefter skickas iväg.