tisdag 14 augusti 2012

Vi är tillbaka!!

Välkomna och hoppas ni haft en underbar semester! Nu är sommaruppehållet slut och vi kan bjuda på en förträfflig skiss av Maja/Eyovine. Så här berättar hon om sig själv:
Namn/nick: Maja Stokk Lindahl / eyovine 

Blogg: http://stokk-eyovine.blogspot.se/ 

Vem är du? Gift, 5 barnsmamma i sina bästa år, fröken till yrket, mattenörd och scrapgalen behöver jag väl inte ens skriva egentligen. Bor i ett grönt hus på landet 2 mil norr om Sundsvall. 

Vad betyder scrappandet för dig? Ett sätt att varva ner och få utlopp för mina tankar, känslor och min kreativa sida. Scrapbooking är som balsam för själen. 

Är du kreativ på något annat sätt? jag har alltid skapat på ett eller annat sätt sedan barnsben. Har nog testat det mesta. Idag är jag kreativ på mitt jobb, i min trädgård och gillar att inreda mitt hem. 


Har du någon favoritprodukt/sak/teknik som du ofta använder? Tveklöst blommor och då helst Primas. Mist, stenciler, masker, gesso och stämplar har blivit ett måste på senare tid. 

Var hämtar du din inspiration? 
Jag finner inspiration överallt! i musik, i naturen, i inredning, tyger, konst och så surfar jag mycket i bloggar. En blogg som jag alltid blir inspirerad i är Melindas blogg:http://minseverydaymoments.blogspot.se/ 

När scrappar du som bäst? 
Alla tider på dygnet Wink lugnt eller kaos spelar ingen roll. Har jag kommit på något jag vill göra så måste det bara ut! Så svaret borde bli när inspirationen/kreativiteten slår till. 


Majas supersnygga skiss:

Majas egen tolkning

Lotta

Marja

Charlotte
AnnLouise


Så nu är det bara för dig att bjuda oss på din tolkning! Länka eller maila enligt nedan:
Bra att tänka på när du länkar:
Länka till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album
Om din bild är minst 700 pixlar på bredden kan vi visa upp ditt alster i bloggen extra stort.
Det går även bra att maila din tolkning till veckansnyaskiss@gmail.com  glöm inte att förminska din bild till 500 pix på bredden. Döp ditt mail och din bildtill "bidrag -dittnamn- vecka21"

Den här ljuvliga RAKen i bästa Maja-stylee kan bli din om du skickar in en tolkning!

Vi vill se ditt bidrag senast måndag 20/8 
och vi vill se det jättemycket:-)

3 kommentarer:

Tanja sa...

Mycket inspirerande skiss. Tolkning kommer. Jag lovar!

Serafin/Ronja sa...

Tack för en inspirerande skiss denna vecka! :)

Och så snygga tolkningar från er med! =)

Scrappegal sa...

Velkommen tilbake, med nyydelige skisser!! :)