tisdag 13 november 2012

Skiss v.46


Denna vecka har vi även en liten utmaning till er. Vi har valt att kalla den för "tidskapseln"

Utmaning: Vad händer just nu? Vad läser du? Vilket är ditt favoritprogram? Vilken låt går på radion hela tiden? Vilka filmer går på bio just nu? Är det ngt speciellt som du tänker mycket på? Vad längtar du efter just idag? Försök att med hjälp av ditt foto och/eller journaling frysa tiden.


Här har vi skissritarens egna tolkning av skiss och utmaning:


"Fotot som jag har scrappat till denna skissen är ett som har legat länge i min fotokartong, jag har många gånger funderat på varför jag över huvudtaget framkallade det. Som tur var så har jag låtit det ligga kvar, för fotot passade perfekt till denna utmaningen! Det är en bild på hur det ser ut på min sida i vårt sovrum. kanske ngn i framtiden skrattar åt hur vårt sovrum är "sååå tidigt 2000-tal" 
För att bidra ytterligare till tidskapseln, skrev jag på taggen bakom fotot några "just nu" som jag valde att kalla: Musik, TV, pyssel, på dagarna, film på bio och appen. Jag skrev även några rader om fotot." 


Så här ser tidskapslarna ut från resten av gänget:



"Jeg har leget lidt med både akrylmaling og glimmermist. Cirklerne har jeg lavet med 2 forskellige farver akrylmaling og jeg har brugt en tallerken til at stemple med. Blomsterranken er fra 2crafty, jeg har sværtet rundt om kanten med en inkpad." - Charlotte


Tanja



Ulrika



Jenni



"Jag har använt den nya pappersserien Domestic Godess från vår sponsor 7 Dots Studio och grusfärg blandat med acrylfärg från en annan sponsor En Liten Butik" - Marja


"Etter jentehelg i København så ble jeg inspirert av dette bildet. Jeg ville dokumentere (på taggen) hva en jentehelg i København inneholder. Så er det gøy å se om en jentehelg om 10, 20, 30, 40....år inneholder det samme.... Skissa var superkul og jeg gikk ut i fra den fine Autumn-taggen og wire'n som jeg snirkla i en sirkel."  -Maya

Vi vill se eran tolkning snarast!.. men ni har tills 19/11 kl 23:59 på er. Länka till er blogg/bildgalleri med hjälp av länkverktygen nedan, eller maila oss ditt bidrag på veckansnyaskiss@gmail.com

Vinnaren får denna RAk hem på lådan:




Inga kommentarer: