tisdag 26 mars 2013

Veckans Skiss # 13

Vet ni, att en gång för ruskigt längesedan var det en tjej som fick en briljant idé....hon startade Veckans Skiss och idag har vi henne på besök med en skiss!! Får jag presentera den bästa:

  1. Namn: Johanna/Jonna
    Blog: jonnaspysselkarameller.blogspot.com

    1.Vem är du? Johanna heter jag, men jag kallas mest för Jonna bland vänner och sen några år tillbaka heter jag så även på nätet. Jag är en 30åring bosatt i Östergötland tillsammans med man och tre barn och det var väl i samband med första barnets födelse 2004 som jag började scrappa lite försiktigt, och det är ett intresse som har följt mig sedan dess (om än olika intensivt under olika perioder i livet) Jag insåg rätt snabbt att jag gillar det här med skisser, vilket till slut gjorde att jag under 2007 skapade en liten blogg vid namn Veckans Skiss, vilken efter ett antal år har utvecklas till den blogg som du är och kikar i just nu! :) Skisser gillar jag fortfarande väldigt mycket, även om jag numera inte ritar lika många själv. Skisser och starka färger, det är nog det som har följt mig under alla mina scrapår! :)

    2. Vad betyder scrappandet för dig? För mig betyder det först och främst glädje! Det är så roligt att skapa och jag älskar ögonblicket då allt bara faller på plats efter en stunds grubblande. För ibland sitter jag ju där vid mitt bord och förstår inte alls hur jag ska kunna få ihop något, men så från en sekund till en annan så ser jag "lösningen" och stunden efter det är så rolig! Då är det bara att pyssla, pyssla, pyssla och njuta av flowet! Försök prata med mig då och du får inte många vettiga svar ;) (vilket man kanske inte får annars heller i och för sig hahaha!)

    3. Är du kreativ på något annat sätt? Inte på så sätt att jag virkar eller stickar eller så, men jag älskar att pyssla till barnkalas till exempel och fixa i ungarnas rum. Tycker nog att jag får vara ganska kreativ i mitt arbete som förskollärare också, även om det kanske är lite påett annat vis. Men jag måste, måste, måste pyssla i någon form varenda vecka, annarså blir jag på så förskräckligt dåligt humör! ;)

    4. Har du någon favoritprodukt/sak/teknik som du ofta använder? Papper är min stora kärlek, jag skulle klara mig utan alla dekorationer i världen, bara jag får ha mina papper

    5. Var hämtar du din inspiration? Nu för tiden så hämtar jag väldigt mycket inspiration från Pinterest (http://pinterest.com/där finns det verkligen hur mycket inspiration som helst

    6. När scrappar du som bäst? När jag har fått hem nya fina papper och har en bra skiss att ta mig an, då mår och scrappar jag som allra bäst!

    Jonnas inspirerande skiss:
Jonnas egen tolkning

Ulrika

Jenni

Jeanette

Ett kort av Tanja

Marja

Visst blir du sugen att hänga på??? Ladda upp eller maila ditt bidrag till veckansnyaskiss@gmail.com senast 1/4 kl 23:59.
Jonnas superläckra RAK kan bli din:


DESSUTOM
har vi ju en extra scrapmorot - om ni knäcker rekordet på 22 bidrag så har lottar vi ut en present som inte längre är hemlig:

Stämpel, bokstäver, stencil, blommor, dekos och mycket journaling. Visst är det värt ett bidrag till oss:):) Ta chansen nu!!!

och förstås får man absolut snyggaste skrytbannern:







Inga kommentarer: