tisdag 14 maj 2013

Veckans skiss #20

Låt oss presentera vecka #20s skissmakare!

 Stina/ztina


Vem är du? Jag är en kreativ pedagog som gärna tillbringar tid utomhus när jag inte sitter i scraprummet. Jag bor i Piteå tillsammans med sambo, fyraårig pojke och hund. Jag har scrappat i över åtta år och halkade in i denna hobby när jag skulle leta material till ett födelsedagskort till en vän. Jag håller på med det mesta inom scrapbookingen, både layouter, minialbum, altrat, mixed media och art journaling. Något enstaka kort blir också gjort ibland. 2009 var jag med och startade en scrapbookingförening som jag nu sitter som ordförande för.

Vad betyder scrappandet för dig? Att scrappa är ett sätt för mig att få utlopp för min kreativitet, att få skapa med händerna ger mig glädje och skänker frid. 

Är du kreativ på något annat sätt? Lite småpyssel hemmavid förekommer rätt ofta men utöver det lägger jag min tid och energi på scrapbookingen. 

Har du någon favoritprodukt/sak/teknik som du ofta använder? Jag gillar att kleta och kladda med till exempel mister, akrylfärg och olika medium. Tillsammans med dem använder jag gärna olika masker.

Var hämtar du din inspiration? Inspiration hittar jag bland annat på scrapträffar, i vår lokala förening är vi duktiga på att dela med oss av tips, ideer, tekniker och beskrivningar. Sedan är den stora inspirationskällan internet där jag inspireras från bloggar, forum, grupper på facebook och framför allt Pinterest som är en riktig guldgruva.

När scrappar du som bäst? Det varierar lite, ibland scrappar jag bäst under press när en deadline ska passas och ibland klarar jag inte av den pressen. Men mina perioder av stor kreativitet har jag oftast när jag har känner mig stressfri och harmonisk på andra plan i livet, därför är sommaren en stor scraptid för mig.


Som om inte skissen är inspirerande nog får Stinas egna tolkning på sin skiss det att klia i fingrarna!



Kolla in teamets tolkningar:

Jeany:
Maj månad har vår sponsor Hobbyworld även sponsrat med kitt till oss i teamet. Denna vecka har Jeany skapat med ett sådant.
"Produkter som jag använt: 
Bazzil Basic Chandler Dotted Swiss 
Basic Grey "Lucille" - Miniskirt 
Basic Grey "Lucille"- Indigo Ink 
Basic Grey "Lucille"- Capri 
Basic Grey " Lucille" Gather (blommorna som jag gjort själv) 
Basic Grey " Lucille" Stickers 
Basic Grey "Lucille alfabet 
Basic Grey "Lucille" - Shift 
Scrapbooking Adhesives - My Stick "

Ulrika:
Även Ulrika har skapat med ett kit från hobbyworld
"Material jag använt: 
Mönstrade papper: Echo Park, Borders och Bouquet 
Cardstock: Bazzill, Typhoon (figuren har jag skurit ut med Silhouette Cameo) 
Stickers: Echo Park, Element Stickers och Alpha Stickers 
Blommor: Marianne Design, Paper roses 
Lim: Scrapbook Adhesive, MyStik"

Maya:





Kolla in RAK:en Stina bidrar med till den som blir vald till veckans val! Tack!




Maila nu in din tolkning  veckansnyaskiss@gmail.com eller länka via den blå knappen nedan. Vi vill se din tolkning senast måndag 20/5 kl 23:59 

Har du ingen blogg? Det går lika bra att länka till ett Flickr -konto eller om du har tumblr.
Har du en smartphone och använder dig av Instagram? Logga in på ditt konto på deras www-sida, och länka dit. Du kan även skapa ett album på Facbook som går bra att länka till. Se till att ditt album har inställningen "public" 

Två bra saker att tänka på när du länkar/Mailar 
#1Länka till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album, 
#2Om din bild är minst 700 pixlar på bredden kan vi visa upp ditt alster i bloggen extra stort, det är ju kul :)



2 kommentarer:

Helena sa...

Ojojoj vilka fina tolkningar! Hoppas jag hinner göra ett bidrag :)

Jessica (Wilbes) sa...

? nu är jag förvirrad är det 3 dagar och ett par timmar kvar eller är det 1 dag och ett par timmar kvar? är det 22 eller den 20/5 som gäller?
Jag gissar att det är den 20 eftersom att de är så de brukar vara men det är väl bättre att fråga antar jag.