tisdag 15 oktober 2013

#42 och presentation av Maria/Lilla07an

Hej! Nu var det äntligen min tur att presentera mig här på bloggen :)


Namn/Nick: Maria är mitt riktiga namn men jag har alltid kallats Lilla07an i scrapsammanhang.
Blogg/Hemsida: www.familjenlinden.se/wp

1. Vem är du?En färgglad, scrappande, virkande/stickande 4-barns mamma från Hälsingland.

2. Vad betyder scrappandet för dig?Scrappandet betyder oerhört mycket för mig. Det är ett sätt att koppla av och framför allt ett viktigt sätt att dokumentera livet med ord och bild. Scrappandet har tagit mig genom många svårigheter i livet ;)

3. Är du kreativ på något annat sätt?
Ja jag stickar och virkar ofta och mycket ;)

4. Har du någon favoritprodukt/sak/teknik som du ofta använder?
Mönstrade papper är något jag älskar. I övrigt går det lite i vågar vad jag gillar för typ av dekorationer.

5. Var hämtar du din inspiration?Överallt finns vackra saker att inspireras av. Eller färgkombinationer att testa och ungar att fotografera ;)

6. När scrappar du som bäst?
Jag scrappar bäst på dagtid eftersom jag kan vara grymt trött på kvällarna. Tyvärr finns det inte så mycket tid på dagarna för scrapp så jag får försöka mota tröttheten och sätta mig på kvällarna ändå. Lugn och ro är en förutsättning även om jag brukar lyckas med det mesta även när barnen är med.

Här kommer min första skiss som designer för Veckans Skiss och jag hoppas ni inspireras. Självklart kommer en rak på posten till en av er :) Foto på RAKen dyker upp inom kort.


Och här ser ni min tolkning:

MiaK
 Jenni:


Camilla:




My:




Malin/Malwa:

Inga kommentarer: