tisdag 25 februari 2014

#8


Denna vecka har vi förmånen att få ha Patricia Hagholm som gäst hos oss och hon bidrar med en härlig skiss och lite info om sig själv:




















Namn/Nick: Patricia Hagholm, men kallas för Ciza
Blogg/Hemsida: http://blog.pysseldags.com/

1. Vem är du?
  Jag är en 39, barnslig skåning som bor i östergötland sen 1999. Jag är utbildad lärare, men har sadlat om. Gift, har tre katter och bor i hus på landet där jag även har mitt företag Pysseldags, där jag har kurser och säljer stämplar samt håller i pysselträffar. :)


2. Vad betyder scrappandet för dig? 
  Det betyder oerhört mycket för mig. Att få utlopp för min kreativitet. Att få lära mig nya saker (både via kurser men även på egen hand). Det är ett sätt för mig att koppla av och ladda mina batterier. Man får dessutom träffa många nya människor genom denna härliga hobby. :)


3. Vad scrappar du helst, om du får välja? (LO, kort, altrat, annat osv) 
  OJ! Jag är väldigt blandad. Jag gör kort, Project Life, Mixed media-tavlor, LO's, m m. Men just nu är det nog att jag helst gör Project Life, där jag försöker skapa ett uppslag för varje vecka.


4. Är du kreativ på något annat sätt?
  Jag älskar inredning och försöker alltid göra det så mysigt det går hemma. Jag gillar att ändra om kläder och skulle vilja lära mig att designa kläder och sy dem från grunden. Jag älskar att brodera och broderar servetthållare för tillfället. Stickning är också kul och har tänkt att jag ska fortsätta med det också. Så jag har många järn i elden. :)



5. Har du någon favoritprodukt/sak/teknik som du ofta använder? 
 Favoritprodukt är nog min Scotch Tape Glider resp E-z Dots Mini. Lätt och smidigt att använda dessa tejper.
Min favoritteknik är nog flera av Tim Holtz typiska kladdatekniker. Att bygga upp med olika färger och lager är väldigt roligt. Jag kan varmt rekommendera båda Tims onlinekurser Creative Chemistry 101 och 102.


6. Var hämtar du din inspiration? Nämn gärna någon speciell blogg eller person och bifoga länk.
 Jag tittar väldigt mycket på Youtube på inspirationsfilmer där. Timpans onlinekurser som sagt, Pinterest. Några direkta bloggar följer jag inte längre då det finns så mycket inspiration på samlingsplatser enl ovan.


7. Är du med i något designteam? 
 Nej. Skulle vilja ibland men vet att jag inte hinner. Dock försöker jag skapa med mina egna stämplar då och då som jag visar upp. Så jag är väl på sätt och vis med i mitt eget design team. ;)


8. Om du är det, hur får du tid till skapandet?
 Man måste ta sig tid. Det är lätt att jobbet och anant tar över. Men eftersom att jag vet att jag mår så bra av att få skapa så tar jag mig tid. Både jag och familjen tjänar på att jag gör det.


9. När scrappar du som bäst? 
 Oftast skapar jag på kvällstid. Då är jag dessutom som mest kreativ. Får ofta väldigt mycket idéer när jag går och lägger mig så jag har alltid ett block på nattygsbordet.


Skissen som Patricia gjort ser ut såhär:






Så här blev hennes egna tolkning:




Här har vi teamets tolkningar:

Jenni




























MiaK

Camilla


Lotta
























 Maila oss din tolkning veckansnyaskiss@gmail.com eller länka via den blå knappen nedan. Vi vill se din tolkning senast måndag 3/3 kl 23:55.

Har du ingen blogg? Det går lika bra att länka till ett Flickr -konto http://www.flickr.com/ tumblr https://www.tumblr.com/ eller annan bild-dagbok

Har du en smartphone och använder dig av Instagram? Logga in på ditt konto via http://statigr.am/index.php?logout=1 och länka dit.

Du kan även skapa ett album på Facebook som går bra att länka till.

När du länkar till Instagram eller Facebook får du tänka på att om du är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna kommentera.

Två bra saker att tänka på när du länkar eller mailar

#1 Länka till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album.
#2 Om din bild är minst 540 pixlar på bredden kan vi visa upp ditt alster i bloggen extra stort, det är ju kul!

1 kommentar:

jenandtricks sa...

Härlig skiss! Som solsken! tack för en kul utmaning :)