tisdag 6 maj 2014

#18


Tisdag! Hurra, ny skiss i vanlig ordning. Denna veckan har vi en gäst somhar ritat skissen
(vill du också rita en skiss till oss kolla in här)

Hon är en flitig tolkare av våra skisser och det har varit riktigt kul att ha fått möjlighet att tolka en skiss som hon har ritat. Hoppas att ni känner likadant!
Åsa Johansson. 
aka  ÅsaJ.

Vem är du?
Jag är 37 år gammal och bor i Hälsingland men kommer ursprungligen från Västmanland. Min familj består av sambo och våran
11-åriga son och tvillingtjejer på 6 år. Jag är lärare sen 14 år tillbaka. Jag började scrappa lite smått när jag blev sjukskriven och väntade våra tvillingtjejer men jag kom igång på allvar sen jag startade min blogg för 1,5 år sedan.

Vad betyder scrappandet för dig?
För det första är det så otroligt roligt och för det andra så är det avkopplande. När jag har haft en stressig dag på jobbet t.ex. så kommer jag ner i varv om jag får sätta mig en stund och skapa. För det tredje så ser jag scrappandet som en dokumentation över våra liv som jag hoppas mina barn kommer att tycka är värdefullt i framtiden.

Vad scrappar du helst, om du får välja? (LO, kort, altrat, annat osv)
Det jag gör mest är layouter. Vid behov eller beställningar gör jag kort.

Är du kreativ på något annat sätt? I hela mitt liv har jag älskat att ha någon kreativ hobby. Det har varit allt från fotografering, målning, teckning, virkning, blomsterarrangemang och smyckestillverkning. Ibland vaknar något av dessa intressen till liv igen.

Har du någon favoritprodukt/sak/teknik som du ofta använder?
Just nu måste jag nog säga mist, gesso, masker och snöre av olika slag.

Var hämtar du din inspiration?
Jag kollar runt på en massa olika bloggar runt om i världen. Eftersom jag inte har en bestämd stil utan den varierar efter humör osv, så varierar det också varifrån jag får inspiration. En person som dock har betytt väldigt mycket för mig när jag började scrappa, först som en tjej som fanns där på våra lokala scrapträffar men nu även som en fin vän, är Maria ( http://maria-miamaria.blogspot.se/ ). När jag först träffade henne kom hon alltid med tips och idéer och kändes så insatt i scrapvärlden, jag såg verkligen upp till henne. Hon var min största inspiration och fick mig till att våga lite mer, se utanför ramarna. Det är jag så tacksam för! Numera är vi även goda vänner och hon är så klart fortfarande en inspirationskälla.

Är du med i något designteam?
Jag är med i DT för Allt om Scrap och har precis till nyligen även varit det för Scrap och Ting.

Om du är det, hur får du tid till skapandet?
Jag ser till att ta mig tiden eftersom det är ett sätt för mig att må bra. Jag har en almanacka på skrivbordet med deadlines osv för att komma ihåg när allt ska vara klart. Framförhållningen är viktig.

När scrappar du som bäst?
Jag skulle vilja skriva att det är på någon av våra scrapträffar (eftersom det är roligast då, tillsammans med alla likasinnade och trevliga människor) men ärligt talat är det nog när jag sitter själv och känner att jag har tid. Lite tidspress gör inget men det får inte hopa sig med jobb.
Här har vi Åsas skiss:


Så här blev hennes egna tolkning:





Här har vi teamets tolkningar:


Jennie

 Camilla

Lotta

Maila oss din tolkning veckansnyaskiss@gmail.com eller länka via den blå knappen nedan. Vi vill se din tolkning senast måndag12/5 kl 23:55.

Obs! Du hittar from nu länk-knappen i vår sidebar på bloggen.

Har du ingen blogg? Det går lika bra att länka till ett Flickr -konto  tumblr  eller annan bild-dagbok

Har du en smartphone och använder dig av Instagram? Logga in på ditt konto via deras hemsida och länka dit.

Du kan även skapa ett album på Facebook som går bra att länka till.

När du länkar till Instagram eller Facebook får du tänka på att om du är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna kommentera.



Två bra saker att tänka på när du länkar eller mailar

#1 Länka till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album.
#2 Om din bild är minst 540 pixlar på bredden kan vi visa upp ditt alster i bloggen extra stort, det är ju kul

Inga kommentarer: