tisdag 24 juni 2014

#25


Va det någon som sa tisdag!? Äntligen Tisdag och dags för en ny skiss. Idag har vi en favorit i repris. Ulrika som tidigare berikade vår blogg med sina tolkningar varje vecka är tillbaka på ett gästbesök och bidrar med en härlig skiss!





Vem är du?Jag är en 43-årig mamma, fru, scrappare och polis som skrattar ofta och är alldeles för förtjust i choklad... Bor i hus i Bålsta (mitt emellan Stockholm och Västerås) och har en man och två coola söner födda -01 och -03.

Vad betyder scrappandet för dig?
Scrappandet betyder jättemycket! Jag älskar denna hobby, precis som många av er! Jag ser till att kunna scrappa så mycket som möjligt, och försakar nog en hel del för att få tid!

Vad scrappar du helst, om du får välja?
Jag gör allra helst layouter! 12x12 tum stora. Som nummer två kommer kort, sen kommer nog allt det andra på en delad tredjeplats!

Är du kreativ på något annat sätt?
Hmm... Jag påtar väl en del i trädgården, syr lite när andan faller på, och funderar på om jag ska återuppta stickning och virkning... Kanske en vacker dag när jag får lite tid... :-)

Har du någon favoritprodukt/sak/teknik som du ofta använder?
Jag använder ofta vit cardstock till bakgrunden, svart eller brun fluid chalk för att färga in kanter, och gärna mycket färg i glada kulörer! Jag skriver också ofta ut min journaling på datorn och klipper den till remsor som jag fäster på layouten.

Var hämtar du din inspiration?
Som många av er andra hänger jag på Pinterest och i andras bloggar världen över! Jag gillar många bloggar, men kan nämna Gallery Standouts http://gallerystandouts.com/fingerpointing/ där man visar digitala layouter som inspirerar mig mycket trots att jag inte alls digiscrappar!

Är du med i något designteam? 

Ja, jag är med i inspirationsbloggen SWE Scrapbooks team sedan några år tillbaka. I somras fick jag också det helt otroliga beskedet att jag kommit med i BoBunnys internationella designteam! Att lilla jag från lilla Sverige kom med där tycker jag bevisar att man ska inte gå och tro "äsch, inte kan väl jag..." Man ska definitivt söka!! Det kan vara just din stil de letar efter!!
Ja, och så var jag ju med i Veckans Skiss designteam också fram tills i höstas... :-)

Hur får du tid till skapandet?
Bra fråga! Jag jobbar kontorstid, men jobbar deltid en period nu för att jag vill passa på att få både egentid (med scrappandet!) och tid med barnen! De är 10 och 13 och i princip självgående, så under kvällarna har jag tid med scrappandet då de hänger vid datorn eller tv:n... ;-).

När scrappar du som bäst?
Överlag så ser jag att jag skapat flera av mina favorit-layouter då jag varit långledig, kanske över en julhelg eller så! Det torde tyda på att jag är som bäst när jag är avslappnad och har sovit bra!
Förhoppningsvis kommer mina lediga fredagar framöver bli då jag scrappar som bäst!


Här har vi Ulrikas skiss


Här har ni hennes snygga tolkning:



Såhär såg det ut när teamet tolkade skissen:

Jennie


Camilla
 
 






























Jenni


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 30/6 kl 23:55. 

Det går bra att länka till ett instagram-konto eller ett album på Facebook, men glöm inte att, om du är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna kommentera. 

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Instagram eller Facebook – men då är det ju bara vi som får se din tolkning! 
Mer information finns under fliken ”frågor och svar”

Och,ni glömmer väl inte att vi ju lottar fram 5 st som vinner varsin RAK från någon av oss i teamet om man är med och tolkar en eller flera skisser nu i juni,så passa på att tolka denna skiss som är den sista i juni!!


Inga kommentarer: