tisdag 16 februari 2016

#96

Hej!
Tisdag igen och jag hoppas att ni har längtat efter en ny skiss. Idag är det jag, Åsa, som har ritat den. På min skiss är fotot runt men det behöver det inte vara på era tolkningar. Helt valfritt med formen. Det är ju det som är så bra med skisser, man har en "mall" att följa men som man ändå gör sin egen tolkning av. Så sätt igång och tolka nu gott folk!



Åsas tolkning:


Jag valde att vara min skiss ganska trogen. Hittade ett stickersark som passade perfekt till denna layout. Färgerna är inte riktigt de jag brukar använda men gillar att utmana mig själv (inget rosa så långt ögat når...). Fotot är på min lilla plutt när han ganska nyss börjat träna fotboll. Nu är han inte så pluttig längre med sina 13 snart 14 år. 

Teamets tolkningar:

Ciza

Jag ville försöka att inte följa skissen slaviskt och hittade detta gamla motiv som jag färglagt 2014. Jag ville inte ha det runt utan använde en gammal punch för att göra det lite roligare så det inte blev helt raka kanter heller. Sen använde jag ett och samma paperpad där det fanns lite olika die-cuts som jag kunde använda. Paperpads är verkligen supersmidiga!

Christel

Jag spegelvände skissen för att det passade fotot ,som jag klippte runt, bättre. Jag har använt ett mönsterpapper som bakgrund, ett wellumpapper för att dämpa lite och sedan mönsterpapper som hamnade lite för mycket på snedden. Glödlampan klippte jag ut från ett PL-kort. Lite färgbomb!


Carina

Jag gillade verkligen skissen som jag följde ganska exakt. Var hos mina föräldrar och hittade ett gammalt foto på mig. Jag ville inte göra det runt så jag tog en doiley bakom istället. Underst ett vitt papper med prickar som jag dämpade lite med wellum. Dubbla vimplar, där jag har min journaling på den vita, som jag satte fast med häftklamrar. En washitejp i passande färg fick pryda överkanten. Färgstänken på CS har jag gjort med min mist, hemmagjord av brusho.

 Maria

Jättefin skiss Åsa!! Jag valde att tolka den rätt så rakt av. Bytte ut vimpeln mot mina STORA rosa pilar =) Mitt problem är att hitta EN bild att scrapa. Jag är fenomenal på att ta serier av bilder och får så svårt att välja. 

Karin

Jag, Karin, är inne i en recycling omgång. Jag piffar till kort som jag har gjort tidigare, men inte riktigt är nöjd med. Detta kort hade bara doilyn och blomman tidigare, men med hjälp av inspirationen i skissen piffade jag till den med lite mer papper, blad och dekorationer. Nu är kortet redo att hänga i en blomsterbukett.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar till inlägget där

din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast
måndag 22/2 kl 23:55.

Det går bra att länka till ett instagramkonto eller ett album på Facebook, men glöm inte att om du
är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de
album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna
kommentera.

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook och då vill vi att er bild är 540 pixlar på bredden.
– Ni har väl inte missat att alla inskickade bidrag hittar nu under fliken "mailbidrag"?!


Mer information finns under fliken ”frågor och svar”

Inga kommentarer: