tisdag 15 mars 2016

#100

Hej, skiss nr 100 och även om Veckans Skiss börjat om några gånger så är det ändå lite särskilt. Det är jag, Christel som gjort skissen idag och tänker fira lite extra med ett litet pris för er som tolkar just denna skissen. Dessutom är det vårdagjämning på söndag, det kan vi också fira!



Priset är detta paket med chipboardbokstäver. Jag hoppas vi får många tolkningar, både layouter, kort eller vad ni vill.



Min tolkning:

Nu fick jag frossa i cirklar som jag skar och tryckte ut. Ett mönstrat papper som jag strök med lite gesso för att tona ner lite. Jag har också satt en påse bakom fotot.


Teamets tolkningar:

Ciza

En underbar skiss som tilltalade mig mycket och jag kände direkt att jag ville göra det i rosa. Och för att få färgerna att poppa mer valde jag att ha svarta fotomattor bakom varje lager. :)

Carina

Jag är egentligen ingen jättefan av cirklar men den här skissen gillade jag. Och man behöver inte ha cirklar. Det är ju det som är bra med en skiss. Du har något att utgå ifrån och sen är tolkningen fri. I stället för cirklar så har jag dekorerat min LO med snöflingor i olika storlekar. Papper och mist i rött och blått för att jag gillar de färgerna och för att det tar upp färgerna i mina foton.

Åsa

Jag fick upp en bild i huvudet på hur jag ville göra ganska direkt när jag satt mig för att tolka skissen. Jag ville göra en riktigt CAS tolkning av den och det gjorde jag. Istället för cirklar har jag använt mig av en stjärna och hjärtan och så några cirkelformade enamel dots. Fotot älskar jag, det är taget under taktikgenomgången innan en fotbollsmatch.

Karin

Härlig skiss! Gillar cirklar och hade några passande diecuts att använda. 
Tyvärr är bakgrundspappret lite tunt så det ser väldigt skrynkligt ut, men väl i albumet tror jag det blir bra.

Maria
Jag började med att vrida på denna skiss och kände då att den passade min bild mycket bättre. Denna layout är gjort med ett utmaningskit som jag fått på en träff. Det är inte så ofta jag har blommor på mina layouter men plötsligt så händer det.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar till inlägget där
din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast
måndag 21/3 kl 23:55.

Det går bra att länka till ett instagramkonto eller ett album på Facebook, men glöm inte att, om du
är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de
album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna
kommentera.

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – Ni har väl inte missat att alla inskickade bidrag hittar nu under fliken "mailbidrag"?!

Mer information finns under fliken ”frågor och svar”

Inga kommentarer: