tisdag 29 mars 2016

#102

Hoppas att ni har haft en fin påskhelg! Nu är det vardag igen och dags för en ny skiss här hos oss på Veckans skiss. Det är jag, Åsa, som står för den. Jag hoppas att ni är många som hakar på och tolkar min skiss.


Min tolkning:

För ovanlighetens skull har jag inte använt ett vitt cardstock som bakgrund. Jag ville ha en färgglad men samtidigt lite grafisk känsla i min layout. Det blev lite lager på lager, sytråd och bokstäver utskurna med hjälp av min cameo. 

Teamets tolkningar:

Ciza

När jag såg skissen ville jag genast göra ett vintagekort och använde ett och samma paperpad med vintagemönsterpapper. Och såklart var texten tvungen att matcha bilden så det blev om änglar. :) Istället för att skriva text under titeln, enligt skissen, valde jag att göra några lager under texten även här. :)

Maria


Jag gillar denna lager på lager känsla som Åsa inspirerar till med denna skiss. Det ger ju ett tillfälle till att använda många mönsterpapper och det gillar jag också.

Carina


Mycket papper på samma ställe tänkte jag och gjorde en fin "hög" under mitt foto. Jag har inspirerats av enkelheten i Åsas skiss och endast använt lite mister i bakgrunden på mitt vita cardstock och mjuka färger på papperna under fotot samt några få dekorationer.

Christel

En fin skiss, jag gillar det enkla, men har alltid svårt att få till det, jag kan liksom inte sluta. Tyvärr är fotot lite mörkt, ett gammalt foto taget under påsken för ca 12 år sedan då barnbarnet får en hisnande färd i luften av sin pappa. Det försökte jag fånga med att ta upp färgerna i hennes klädsel och titeln.

Karin

Som alltid blir jag lite ställd när jag ska försöka tolka Åsas skisser, jag älskar den clean and simpla stilen, men har svårt att få till det. Men jag tycker nog att jag lyckades rätt bra till slut. Journalingen är tydligare i verkligheten än vad som syns på bilden. Har använt min symaskin att sy med kring kanten. 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar till inlägget där
din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast
måndag 4/4 kl 23:55.

Det går bra att länka till ett instagramkonto eller ett album på Facebook, men glöm inte att, om du
är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de
album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna
kommentera.

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – Ni har väl inte missat att alla inskickade bidrag hittar nu under fliken "mailbidrag"?!

Mer information finns under fliken ”frågor och svar”

2 kommentarer:

Scrapbubblan sa...

Hej!
Kunde inte göra länka till mitt blogginlägg

Men här kommer en länk till min tolkning av skissen
https://scrapbubblan.wordpress.com/2016/04/03/pretty-in-pink/

Mvh
Sara/Scrapbubblan

Wilbes sa...

http://pysslande.blo.gg/2016/april/veckansnyaskiss.html

Länk till inlägget i bloggen :-)