tisdag 1 mars 2016

#98

Första mars, visst ligger det bra i munnen? Våren är verkligen på ingång och både kvällar och mornar är mycket ljusare. Denna vecka är det jag, Karin, som skall inspirera er med en skiss som kan få plats med 3 foton om man vill. Hur tolkar du den?


Karins tolkning


Jag tog hjälp av några kantstansar som legat oanvända i en låda för att skapa det vågiga elementet till vänster. Det blev bara två foton, men den sista rutan fick innehålla journalingen i stället. Passade på att använda några gamla dekorationer där jag försöker göra slut på förpackningen. Några finns kvar, men nio stycken klämde jag in på denna layout i vart fall och det får jag vara nöjd med. Det egentliga motivet på det stora fotot är en humla som sitter i rallarrosen, men så fick jag med min pappa, make och svärföräldrar på köpet.


Teamets tolkningar:

Ciza

När jag såg vågorna på skissen tänkte jag direkt att jag ville använda Spellbinders söta kantdies. Jag ville även använda ljus och pastelliga färger och papper och göra något som får en att känna sig lite lättare och gladare när man ser det. Sen har jag dille på att rita ramar runt nästan allt fastän det inte fanns med på skissen. :)

Carina

Mysig skiss som jag spegelvände, och gjorde ett en layout med ett foto och två flippkort. I den ena har jag min journaling. Jag var på scrapträff i lördags och då passade jag på att kombinera veckans skiss med en utmaning där det skulle vara flippkort med. 

Christel

Jag har startat ett nytt projekt där jag ska göra layouter på våra familjer. De ska sedan ramas in och så småningom sitta på en tavelhylla. Det blev en perfekt skiss att börja projektet med. Bokstäver och dekorationer i ena sidan också fotona med några lager papper därunder.

Åsa

En enkel och avskalad tolkning av skissen med två flip-upp rutor där jag har skrivit min journaling. Färgerna blev väldigt konstiga när jag tog fotot tyvärr. 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar till inlägget där
din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast
måndag 7/3 kl 23:55.

Det går bra att länka till ett instagramkonto eller ett album på Facebook, men glöm inte att, om du
är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de
album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna
kommentera.

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – Ni har väl inte missat att alla inskickade bidrag hittar nu under fliken "mailbidrag"?!

Mer information finns under fliken ”frågor och svar”

Inga kommentarer: