tisdag 12 april 2016

#104

Hej alla glada pysslare, nu känner man väl ändå att våren är här?! Ena sekunden sol och i nästa tornar molnen upp sig och släpper ner lite regn. Riktigt aprilväder, men så ser man också från dag till dag hur naturen vaknar till liv och nya vårtecken dyker upp.
Min skiss till er denna vecka bjuder på både cirklar och rektanglar. Hoppas det kan inspirera!


Min egen tolkning:

Jag har svårt att få till lager på lager och ritade därför denna skiss till mig själv som visade tydliga lager. Jag får nog öva lite mer... bilden är tagen på mina krokousar dagen innan rådjuren mumsade i sig dem. 

Teamets tolkningar:

Ciza

Direkt när jag såg denna härliga skiss kände jag att jag ville försöka göra lite annorlunda mot vad jag brukar. Så fram med lådan med chipboard, distresser, spraymist och gamla, fina papper från Inkido. :)


Carina

En annorlunda skiss med massa olika lager på lager i olika former. Vet inte om jag gillade det eller inte från början, det är ju det här med mig och cirklar, men till slut så fick jag faktiskt ihop det och känner mig ganska nöjd ;)

Maria

Den här skissen fick jag klura på. Valde till slut att vrida den och har tolkat den upp och ner. 

Åsa

Hej och hå vad det är kul med utmaningar! Jag har gått länge och funderat på hur jag skulle tolka den här skissen men så bestämde jag mig för att bara sätta mig ner och köra. Då blev det helt plötsligt väldigt lätt och jag gjorde min tolkning på rekordtid tror jag. Min vana trogen så blev det mycket vitt och pastellfärger. Kan ni hitta mig på fotot...? 

Christel
Lite svår skiss först, men det är roligt och min tolkning blev en i kärlekens färg. Cirklar och rektanglar även om jag rundade hörnen på fotot. Fotot är på min nuvarande man det året vi blev ett par och jag har satt dokumentationen på en tag under fotot. Just att dokumentera händelser i livet är så roligt att göra med scrapbookingen.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar till inlägget där
din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast
måndag 18/4 kl 23:55.

Det går bra att länka till ett instagramkonto eller ett album på Facebook, men glöm inte att, om du
är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de
album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna
kommentera.

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook. Då måste ni skala bilden till 450 pixlar på bredden och döpa filen med bilden med ert namn.  Alla inskickade bidrag hittar ni under fliken "mailbidrag"

Mer information finns under fliken ”frågor och svar”

Inga kommentarer: