tisdag 14 juni 2016

#113

Tänk att vi redan är en bit på väg in i juni. Solen har kikat fram lite sparsamt här där jag bor men jag lever på hoppet. Det är under sommaren jag samlar på mig de flesta bilderna som sen ska scrapas under året. Här nere har jag valt att scrapa bilder från en resa till Bullerbyn förra året. Det var lite dåligt med sol då också...
Nu hoppas jag att min skiss bjuder på lite inspiration och att vi får se många olika tolkningar. Och glöm inte bort att det fortfarande finns tid till att skicka in en ansökan om att vara med i vårt gäng. Mer info i tidigare inlägg som du hittar här





Min tolkning:

Jag gillar att få plats med flera foton på mina layouter. Här valde jag att flytta lite på foton och dokumentation för att det skulle passa bättre. 

Teamets tolkningar:

Ciza

En härlig skiss där jag ville använda tags till. Denna gång valde jag att embossa två av dem och en mask på den tredje. Men man kan också klistra ihop dem och skriva ett meddelande eller ett brev på dem. Jag har medvetet valt att inte stämpla något på framsidan/på flikarna förrän jag vet vad jag ska använda det till. En härlig skiss! :)

Åsa
 
En härlig skiss som liksom scrappade sig själv. Den var jättekul att jobba med! 

Christel

En rolig och lite annorlunda skiss att tolka, kul. Jag använde ett foto, papper från Studio Callico och stansade ut lite stjärnor. Högst upp en washitejp. 

Carina

Jag fick en plan nästan direkt när jag såg skissen. Allt material förutom fotot och sytråden kommer från WeR och kitet Hello Life. Underbara men lite svåra färger som jag gillar mer och mer.

Karin


Jag fortsätter med mina bilder från USA, dessa 3 är från Coney Island, ett nöjesfält från 1900-talets början och de  passade bra till denna skiss.
Lite klurigt att få till den så lik skissen som möjligt, men det är alltid kul att utmanas!



Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar till inlägget där
din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast
måndag 20/6 kl 23:55.

Det går bra att länka till ett instagramkonto eller ett album på Facebook, men glöm inte att, om du
är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de
album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna
kommentera.

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – Ni har väl inte missat att alla inskickade bidrag hittar nu under fliken "mailbidrag"?!

Mer information finns under fliken ”frågor och svar”

Inga kommentarer: