tisdag 13 september 2016

#121

Välkommen tisdag!!!

Då var det dags för mig, Maria, att presentera en ny skiss. Jag kan så här i efterhand fundera lite...hur tänkte jag när jag ritade denna. Det var en tidningssida som inspirerade mig och ibland har man ju sådär mycket som man vill berätta om vissa bilder och händelser. Tänkte att denna skulle passa då. Jag ritade den också i lettersize/A4. Jag tycker att det kan vara skoj att scrapa i olika format. Nu ska det bli spännande att se hur ni släpper loss och tolkar.





Min tolkning

Jag har valt att göra min layout i A4 format. Det är riktigt skoj att scrapa i olika format tycker jag.  Istället för att skriva runt bilderna som jag nog tänkt från början valde jag olika papper med text på och la dessa lager på lager.  


Teamets tolkningar

Mahlin78

När jag fick syn på skissen visste jag att det var årets vackra fuchsia som skulle scrapas. Det är lite svårt och se men jag har stämplat på cardstocket med genomskinlig stämpeldyna och sedan penslat på Perfect Pearl i mjuka färger för att få lite effekt.

Sofi

Direkt när jag såg skissen så visste jag vad jag ville göra med den. Jag har sparat det här fotot, men då det inte är särskilt vackert har det fått ligga i låda. Men! Den har en historia som jag vill spara i barnens album och vad passade inte bättre än att göra en helsida med historien bakom tvillingarnas skenor. Det fortsätter över mer än halva baksidan också eftersom allt inte fick plats på framsidan :) 

Carina
Hade några fina foton på humlor och letade fram Lennart Helsings fina dikt, Humlan. När jag sen såg skissen förstod jag att det var ju så jag skulle göra. Grön och gul mist på vitt CS. svart CS bakom foton och text och sen lite svarta och gula enameldots. Lite fri tolkning av skissen kanske men jag tycker att jag har fångat den bra ändå.

AnnaU
Här satte Maria mig på pottkanten med sin skiss ett tag men så hittade jag mitt bakgrundspapper med text från StudioCalico "Brighton Pier" så då kom jag igång. Valde ett foto på mina nya fina RÖDA gummistövlar som jag gillar massor. Tänkte dom kunde få en egen layout. 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar till inlägget där
din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast
måndag 19/9 kl 23:55.

Det går bra att länka till ett instagramkonto eller ett album på Facebook, men glöm inte att, om du
är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de
album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna
kommentera.

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – Ni har väl inte missat att alla inskickade bidrag nu  finns under fliken "mailbidrag"?!

Mer information finns under fliken ”frågor och svar”

Inga kommentarer: