tisdag 11 oktober 2016

#125

Ny tisdag - ny skiss! Idag är det min tur igen. Pirrigt och kul! Jag hoppas att ni vill vara med och tolka skissen. Längst ner i inlägget ser ni hur man kan göra.


Jag har ritat den här skissen för att passa både kortmakare, scrappare, PL:are och alla andra pysslare. Jag hade stora planer på att göra något helt annorlunda, men ni ser ju vad som hände: jag gjorde en LO!

Min tolkning

Jag har använt tejp for att markera de olika ränderna på skissen. Cirklarna har jag bytt ut mot stänk i samma färger som på fotot: rosa och blått. Jag redigerade den här bilden för att ha den som bakgrundsbild på facebook, men så blev det inte och nu är den en LO!

Teamets tolkningar

Maria

Den här skissen gillade jag!! Jag gillar de flesta skisserna men vissa är enklare att komma igång med och den här var en sådan. Jag valde att sätta ihop 3 bilder istället för att använda bara en. Tror jag varit rätt trogen skissen annars. 

Sofi

Min tolkning av skissen är väldigt rakt på som vanligt. Till min LO har jag använt den senaste Sirapsboxen Golden Leaves som ni även kan vinna här på Veckans skiss den här månaden.

AnnaU
En härlig skiss som alltid!! Jag har tolkat den troget som så ofta. Har använt mestadels Die Cuts från Maggie Holmes "Gather" som jag fick med i mitt CitrusTwist Kit i september. Lade till ett par remsor av mönsterpapper och några trädekorationer från kitet också. Som vanligt slank det med några sömmar, sytrådstrassel och lite colormist :) 

Mahlin78
En skiss helt i min smak! Jag har som vanligt med mig tolkat skissen väldigt rakt av. Papperna är spillbitar som jag fyndade och lyckades få ihop riktigt bra, Maja Design är nog bland de bästa på att lyckas så man kan nyttja olika kollektioner ihop utan problem. 


Carina
Underbar skiss som jag trodde att jag inte skulle hinna med. Men packade ner lite foton, papper och annat material i en väska och tog med till stugan i fjällen. En LO med foto på far och dotter i poolen på Cypern. Hade även med mig två distressfärger och det var tur så att jag fick till lite text med en av dem och en pensel. För pennor, det hade jag glömt hemma :)


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 17/10 kl 23:55.

Det går bra att länka till ett instagramkonto eller ett album på Facebook, men glöm inte att, om du är “privat” kommer endast de som är vänner med dig att kunna se din bild. På FB räcker det att de album du länkar till har inställningen "public", dock kommer bara “dina vänner” att kunna kommentera.

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – Ni har väl inte missat att alla inskickade bidrag nu finns under fliken "mailbidrag"?!

Mer information finns under fliken ”frågor och svar”.

Inga kommentarer: