tisdag 17 januari 2017

#136

Härligt med tisdag! Jag tycker verkligen om januari, ljuset kommer tillbaka, det är vinter (nästan, i alla fall) och skidorna ligger i bilen, alltid redo!

Skissen här kom till efter att jag surfat runt alldeles för länge bland olika scrapbloggar, och jag kan nog säga att jag inspirerats av flera duktiga scrappare.

Visst vill du vara med och tolka skissen? Läs längst ner om hur man gör. Man kan maila, länka, tagga oss på instagram... Det ska bli så spännande att se era tolkningar!




Min tolkning

Jag har som vanligt valt ett annat format än "alla andra" - 8x8 tum. Mitt foto har jag skurit i tre lika breda remsor och fäst på bakgrunden med 3D-kuddar. CAS så det förslår, eller hur? Bilden tog jag på semester i Sri Lanka, när korna gick längs stranden som de gjorde varje eftermiddag.

Teamets Tolkningar

Carina

Jag hade som tur var tre foton som passade jättebra till den här skissen. Tolkade så rakt av som typ bara jag kan ;) Endast ett papper den här gången och för att liva upp lite så stänkte jag lite färg på mitt vita CS. Det ska bli roligt att se hur ni andra tolkar Annas skiss!

Anna U

Jag passade på att fylla på lagret av födelsedagskort med den här mysiga skissen som grund.
Tolkade nära skissen och det blev ett glatt kort i härliga favoritfärger som gör mig glad.

Maria
Det här var en skiss i min smak =) Jag gillar att använda flera bilder på mina layouter så det här var perfekt. Jag har satt bilderna lite omlott, annars följt skissen troget. 

Ciza
 
Det var ett tag sen ni såg tolkningar från mig, men här är iaf en. En rolig skiss som jag inte kunde låta bli att dekorera lite till än vad den visar.

Sofi
 
Den här gången valde jag att tolka skissen lite mer fritt för en gångs skull. T.ex. valde jag att ha bara två foton, men i det stora hela hoppas jag att ni kan se att dagens skiss ligger som grund till min LO. Allt material kommer ifrån Oktobers Hip Kit :)

Mahlin78
Detta var en skiss jag hade lite svårt för, egentligen vet jag inte varför. Men så i söndags föll allt på plats och layouten blev gjord. Fotot är från en favoritplats på Öland med Östersjöns oändlighet som utsikt. Just detta foto är taget i februari och har man tur kan man hitta en vindskyddad lite plats att sätta sig och ta en kopp kaffe på. Som balsam för själen.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 23/1 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: