tisdag 27 juni 2017

#159

Så har vi redan passerat midsommar och snart har halva 2017 gått. Var tar tiden vägen undrar jag, Mahlin78?! Veckorna rullar på och det är alltid lika inspirerande att se teamets tolkningar av sin egna skiss, men minst lika inspirerande och fascinerande att se vilka fina tolkningar ni läsare skapar! Så fortsätt att tolka våra skisser och visa oss - vi blir så glada för varje tolkning vi får se!



Min tolkning
Jag har valt att tolka skissen ganska rakt av, bara bytt ut vimplarna mot blommor istället. Mitt fokus hamnade på ett stort fotocollage från en fantastiskt fin vandring i goda vänners lag på Öländska Alvaret för några veckor sedan. 

Teamets tolkningar

Anna K W

Jag har valt att göra ett somrigt kort med en stor digital textstämpel som motiv. Jag skalade bort några av skissens lager, så att det inte skulle bli så plottrigt och mycket grejer överallt. Själva skissen var riktigt trevlig att jobba med och den kommer att få ligga framme ett tag till, kanske använder jag den igen.

Anna U
Jag vred en aning på skissen och skalade ner storleken på skissens lager. Valde ett stående foto istället för två. Papper från Fancy Pants serie, Attwell, gillar Fancy Pants kollektioner och nu har dom släppt ett par nya för sommaren :) Fotot är på våra två älskade grabbar som myser ihop i soffan i vår stuga med varsin skärm, Cyber boys! <3


Carina

Jag säger lite som Maria brukar säga... det började bra med en tanke som tillslut blev något annat :) Men om ni tänker er att jag har vridit skissen ett snäpp, har tagit ett foto ist för två så tror jag ändå att ni ser Malins fina skiss i min tolkning. Jag inspirerades mest av alla papperslager när jag gjorde denna skolavslutningsLO på Nina.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 3/7 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: