tisdag 5 september 2017

#164

Då var det dags för min första skiss och tolkning. Det var ett tag sedan jag var aktiv här men jag är superglad att vara tillbaka. Jag hoppas ni tycker detsamma :)


Det som ser ut som en buske kan tolkas som precis vad som helst. Det kan vara washies, mixed media, olika papper ovanpå varandra, eller vad er fantasi än säger er. :)

Min tolkning

Trots att skissen är gjord för att lättast kanske passa LO's valde jag att göra ett kort av skissen. Det var en utmaning, men en kul utmaning. :) Så det blev ett födelsedagskort. :) Lite bakgrundsstämplar, masker och färg gjorde att det blev detta resultat. För att få liiiiite höjd på kortet sitter de Copicsfärglagda elefanterna på 3D-kuddar.

Teamets tolkningar

AnnaU

En supermysig skiss som först satte mig lite på pottkanten men sedan fick jag en idé som jag körde på. Tycker man kan se skissen rätt tydligt ändå, eller hur? Som så ofta är mina papper och dekorationer från Citrus Twist Kits, augusti månads kit med delar ur tidigare också ser jag nu :) Cirklarna är en gratis skärfil från Paper Issues.

Mahlin78
En superhärlig skiss som jag gillade väldigt mycket. Jag har valt att jobba med 1 foto och en die med flera små cirklar, men i övrigt har jag följt skissen ganska troget. Tycker jag :-) 

Carina

En spännande skiss av Ciza som jag har tolkat rätt så rakt av. Fick till och med in tre foton trots att de är på "andra" ledden. Mist och blomdie fick representera det Ciza kallar "buske" på skissen. Nu hoppas jag att ni där ute vill vara med och tolka denna fina skiss!

Maria

Den här fick jag klura lite på. Jag som brukar gilla många bilder fick bara till två på denna. Har valt att använda mist i botten, washitape och lite annat smått och gott som dekoration. Härliga sommarbilder från förra sommaren. 


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 11/9 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: