tisdag 10 april 2018

#193

Hej och välkommen till en ny vecka här hos oss på Veckans Skiss!

Idag är det en ny Zildara-skiss som inspirerar oss i teamet och vi hoppas så klart att just du vill vara med och skapa med oss.

Jag har gjort en skiss som jag hoppas ska inspirera dig att göra något du inte brukar göra. Tänka utanför din bekvämlighetszon och skapa något nytt och annorlunda. 

Min tolkning

Jag har gjort ett kort där jag tolkar skissen ganska nära. Mitt motiv har jag stansat ut i en cirkel, som jag satt ovanpå ett tårtpapper i guld för att lyfta motivet från kortbasen. Blommorna går i samma färger som finns på motivet och jag har satt dit några kugghjul som kontrast till allt det gulliga. Hur tolkar du min skiss? Jag ser verkligen fram emot att se hur du tänker!

Teamets tolkningar


Ciza

En härlig skiss som jag kände att jag direkt ville göra en LO med. Det svartvita blomstermönstret är små servetter som jag försökt klippa en cirkel. För att ge den en liten ram har jag ritat en cirkel och små halvcirklar. Fotot fick en svart fotomatta och bakom har jag bara klistrat tre av fyra sidor för att kunna sätta in en egengjord tag bakom där jag skrivit om fotot och tillfället.
Lite washitape och thickers fick bli rubriken. Jättesmarta småblommor som har klistriga kuddar bakom fick boosta upp färgerna lite.

Fotot är på min svärmor när hon fått besked att det inte var cancer i bröst och lungor. Blommorna och pralinerna skickade vi med blomsterbud samma dag.

Annzo


Den här skissen tycker jag passar bäst till kort. Jag har stansat ut en cirkel med en dies. Mina papper kommer ifrån Maja Design och stämpeln ifrån Gummiapan. Några blommor i rosa toner som matchar fick bli min dekoration.

Carina

Jag tänkte direkt kort när jag såg skissen. Men som ni ser fungerar den även till layouter. Jag gjorde ett väldigt CAS kort med en "kakservett" och lite blommor samt text på en vimpel. Klart. För mig var det lite utanför min komfortzon att använda blommor :)

Mahlin78
Jag visste på tidigt stadium hur jag skulle tolka skissen - med en hyllning till min och makens 10-åriga bröllopsdag som infaller just idag ❤️ Så det blev en lite fri tolkning av skissen med tillägg av en massa små, små stjärnor.


Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 16/4 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: