tisdag 3 oktober 2017

#168

Ny tisdag, ny skiss! Den här veckan är det jag, Carina, som utmanar er med min skiss. Jag blev själv rejält utmanad så det ska bli hur spännande som helst att få se era tolkningar. Teamet har lyckats lysande som vanligt <3



Min tolkning

Jag fick klura ett bra tag. Men när jag väl kom på att jag skulle använda brushofärger i de nedre hörnen så gick det bara av farten sen. Några lager med papper och  så använde jag två foton. Detta är verkligen en röd/blå tolkning och det passade jättebra då bandylaget i våra hjärtan är det röd/blåa Edsbyn. Nina på sin första final som slutade i vinst för Edsbyn mot ärkerivalen Bollnäs :)

Teamets tolkningar

Mahlin78

Oj vilken utmanade skiss det var att tolka den här veckan! Mitt första försök, som jag haft i tankarna ett bra tag, hamnade i papperskorgen. Så blir det ibland, och istället fick jag ur mig detta alster. Jag har bara jobbet med spillbitar och skurit isär, gömt, gjort synligt osv. för att få det resultat jag ville. Och slutligen kände jag mig himla nöjd :-)

Maria
Det här var en rolig skiss. Jag fick flera idéer med moln eller papper som skulle ligga omlott på varandra men det slutade med detta. Jag valde att klippa ut blommor ur ett mönsterpapper som liksom fick växa in från kanterna över bilden. Jag tycker att det är kul att få fippla och skapa något som inte är färdigt. Olika papper under bilden för att skapa ett djup. Bilden är på mig och min syster och några av våra barn. 

Anna U
Som alltid en härligt inspirerande skiss :) Jag fick genast den här iden att lägga två trekantklippta papper lite omlott och utgå ifrån det. Jag tycker att jag följde skissen troget (om jag får säga det själv, haha!) Färgsprakande papper och härliga dekos från Dear Lizzy "Lovely Day" och Shimelle "Little by Little" som är två kollektioner som jag tycker gifter sig bra färgmässigt och stilmässigt. Jag kände att jag behövde pigga upp mig med lite (mycket) färg då vi har haft ett förfärligt tråkigt höstväder nu ett tag <3 Ett mysigt fotokollage med bilder vår lilla Arvid med saxen och stor konsentration.

Anna K W

Jag fick en ljus idé när jag vaknade härom morgonen. Jag hade tittat på skissen kvällen innan, labbat lite med tårtpapper utan att få till nåt bra. När snilleblixten slog till var det bara att kasta sig över stämplar och dynor och försöka få till något som liknade bilden jag hade i huvudet. Jag har stämplat med brunt, svart och lite rosa, och färgat in hela kortbasens framsida med brunt också. För mig syns det tydligt att jag utgått från skissen, ser du det också?

Ciza

En jätterolig skiss som jag ville försöka göra ett kort till och eftersom hösten verkligen är här fick det bli höstfärger på mönsterpapperna. Sen valde jag att inte ha lika många lager då det skulle bli för grötigt med tanke på mönsterna på papperna. Motivet är färglagt med Copics.

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 9/10 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: