tisdag 24 april 2018

#195

Hej alla härliga skapare och tolkare!

Det är nu v.17 och våren är i full gång  och blommar och jag tror att flera av oss även fått känna på värmen lite grann.
Det är min (Ciza) tur att visa en skiss idag.
Skissen är inspirerad av block av olika slag. Både rektanglar och kvadrater.
Jag hoppas ni kan finna inspiration och göra roliga saker. Kom ihåg att man får tolka hur vilt man vill.
Jag ser fram emot att se vad ni gjort. :)



Min tolkning

Jag valde att göra en LO och att vrida dem lite snett. Jag ville göra det så enkelt som möjligt eftersom bilderna innehåller så mycket detaljer. Kortet jag skrivit på är ett PL-kort i 3"x4" men jag vet inte från vilket kit.

Teamets tolkningar 

Annzo


Den här veckans skiss passar perfekt till kort tycker jag. Jag har stansat ut mina fyrkanter med en dies. Papperen kommer ifrån Maja Design. Som dekoration har jag använt några blommor, lite blad och några fjädrar. Alla kanter har jag färgat in med min favoritfärg walnut stain. 

Carina

Jag valde att skala ner skissen. Rutorna har jag tolkat med en skärfil från Paper Issues. Valde att ha ett färgat CS som bakgrund så att rutorna skulle komma fram mera. Foton som jag tog på en tidig morgonpromenad till jobbet en solig och rätt så kylig morgon i mars.

Mahlin78
När jag satte mig för att tolka skissen föll allt på plats och jag tycker att jag har följt skissen rätt väl. Fördelen var att jag fick tag på ett mönstrat papper med 4 olika rutor på, som jag sedan skar ned till lämpliga rutor att jobba med. En riktigt rolig skiss!

Anna K W

Jag har gjort ett kort efter Cizas fina skiss. Eftersom jag har valt mönsterpapper med mycket mönster, har jag förenklat skissen lite så att det inte ska bli så rörigt. De blå mönsterpappren tycker jag passar bra ihop, trots att de har helt olika sorters mönster. För att markera ramen på skissen har jag stämplat små korsstygn längs två av sidorna på kortet.

Länka till din tolkning via den blå knappen i högermarginalen, tänk på att du länkar direkt till inlägget där din tolkning ligger, alltså inte till startsidan på din blogg/album. Vi vill se din tolkning senast måndag 30/4 kl 23:55.

Det går bra att länka till ditt konto på Facebook - kom ihåg att ändra albumets inställningar till "public" så vi kan se det. Dock kan endast "dina vänner" kommentera.

Väljer du att dela din tolkning via ett Instagramkonto behöver det kontot vara öppet och om vi ska ha möjlighet att se ditt bidrag behöver du lägga till @veckansskiss

Du kan även skicka din tolkning till oss via mail eller som ett PM via Facebook – alla inskickade bidrag finns under fliken "mailbidrag" uppe under vår header.

Mer information finns under fliken ”frågor och svar” här ovan under vår header.

Inga kommentarer: